The Ultimate Guide To بیماری زونا و حمام

Wiki Article

پارانویا و روشنفکران، سعید عبدالملکی، روزنامه اعتماد، شماره ۱۵۷۹، ۱۱/۱۰/۸۶، صفحه ۵ (اندیشه)

Your browser isn’t supported any longer. Update it to get the greatest YouTube experience and our most up-to-date options. Learn more

از رایج‌ترین دلایل ابتلا به پارانوئید می‌توان به زندگی در یک خانواده کم درآمد و فقیر، بیوه بودن، ازدواج نکردن، ترومای دوران کودکی و سابقه خانوادگی اشاره کرد.

این بیماری با سرفه یا عطسه قابل انتقال نیست و پیش از بروز تاول‌ها، مسری نمی‌باشد. هنگامی که بثورات زونا خشک و پوسته پوسته شود، عموماً مسری تلقی نمی‌شود.

جلوگیری از ابتلا به آبله‌مرغان نیز از ایجاد زونا جلوگیری خواهد کرد. ​کودکان باید اولین دوز این واکسن را در بازه ۱۲ تا ۱۵ ماهگی دریافت کنند. دوز دوم نیز مربوط به بازه سنی ۴ تا ۶ سالگی است. ​

کارشناسان این واکسن را برای افرادی که مبتلا به آبله‌مرغان نبوده‌اند نیز توصیه می‌کنند. ​

شایع ترین اختلالات شخصیت که همزمان با این اختلال رخ می دهد عبارتند از:

اعتقاد به اینکه قدرت خاصی دارند یا در یک مأموریت مخصوص هستند (هذیان عظمت)

این شخص بیماری زونا پوست تصور می‌کند که صدمه یا حادثه آزار دهنده در حال رخ دادن است یا قرار است رخ دهد.

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در معرض خطر بیشتری برای دچار شدن به زونا و تجربه علائم و عوارض شدید آن هستند.

بیماری زونا (تبخال زوستر) یک عفونت ویروسی است که باعث شیوع بثورات دردناک یا تاول‌های پوستی می‌شود. این بیماری ناشی از ویروس واریسلا زوستر است، همان ویروسی است که باعث ایجاد آبله مرغان می‌شود.

Just because you are feeling paranoid or concern yourself with what Other people give thought to you on occasion doesn’t mean you've got a psychiatric dysfunction. The point that you understand your thoughts don’t make sense could be an indication of fine psychological health.

زونا یک عفونت ویروسی است که در میان مردم وجود دارد. در این مقاله از تریتا، توضیح می‌دهیم که زونا چیست؟ چه علائمی دارد و چطور می‌توان آن را درمان کرد. با ما همراه باشید.

استفاده از واکسن فقط برای پیشگیری از زونا توصیه می‌شود. بنابراین، برای درمان افرادی که در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند گزینه‌ی مناسبی نیست.

Report this wiki page